Geen paniek, het is ons allemaal wel eens gebeurd. Twitter heeft je account opgeschort, en door de blokkade kan je net meer bij je Twitter account komen. Maar hoe krijg je weer toegang tot je tijdelijk geblokkeerde account? Hou je telefoon in de aanslag, het wordt tijd om wat gegevens in te vullen. Maar we gaan je proberen te helpen jouw toegang weer terug te krijgen.
Het is natuurlijk een vervelende situatie om in te zitten, maar geloof mij: ook ik zelf ben wel eens door dit proces heen gegaan. Het is soms lastig je account terug te krijgen, en je moet een paar stappen doorlopen.
Twitter Helpdesk Voor Jouw Account
Allereerst moet je eventjes een bericht sturen naar de helpdesk van Twitter, welke je verder kunnen helpen betreffende problemen met jouw specifieke account. Zo kan je er achter komen of er misschien wel iets anders aan de hand kan zijn.
Dit is wat je daarvoor moet doen:
- Ga naar https://help.twitter.com/en/contact-us
- Klik op ‘I need login and account support’
- Vervolgens ga je naar ‘My account is locked or suspended’
- Als het goed is kom je nu in een nieuw scherm getiteld: “Bezwaar maken tegen de opschorting of blokkering van een account”
- Vul alles in en leg duidelijk uit wat er zich heeft voorgevallen. Benadruk dat het op een fout berust.
- Check je mail voor verdere instructies (gebruik het mailadres wat je hebt ingevuld).
Twitter Wachtwoord Wijzigen
In mijn geval kreeg ik een mail terug waarbij ik mijn wachtwoord moest aanpassen. Na dit gedaan te hebben zou het enkele uren duren voordat je weer toegang zou kunnen krijgen tot je account.
Soms gebeurt het dat er hierna feitelijk niks veranderd. Dat was helaas ook bij mij het geval. Gelukkig heb ik dit hierna kunnen oplossen door nogmaals in te loggen op mijn verbannen account én het blokkadeformulier nog eens in te vullen.
Hier vind je de link naar het formulier dat ik destijds gebruikt heb om mijn Twitteraccount weer terug te krijgen.
Afwachten Tot De Blokkade Weg Gaat
Het is heel vervelend, maar soms kan het wel meerdere dagen duren voordat iemand bij Twitter de moeite neemt om je probleem op te lossen. Het wordt dus eventjes afkicken van al die Tweets. Bij mij duurde het precies een week voordat ik alles weer terug kreeg.
Overigens krijg je helemaal geen bericht van de helpdesk over de status van je probleem. Op een willekeurig moment (wanneer iemand ernaar heeft gekeken) kan het zo zijn dat je van een blokkade gaat naar een account waarin alles weer helemaal hersteld is.
Al met al duurde het bij mij precies 7 dagen voordat de deblokkade werd voltooid. Het is heel raar dat er zo weinig communicatie over is. Het lijkt me dat het veroorzaken van zo’n probleem bij andere accounts wel heel erg makkelijk is. Je kunt rapporteren zoveel je wil en niemand die je kunt stoppen. Zo kan je gewoon iemands account afpakken voor een ruime week. Heel apart, Twitter, heel apart…
Als je nog problemen hebt met het terugkrijgen van je Twitteraccount, laat het even weten in de reacties onder deze blogpost, dan zal ik je proberen te helpen het op te lossen.
Lees ook: YouTube kanaal maken voor beginners >>>